SEO or Google AdWords – care e mai bun pentru afacerea ta?


In repetate randuri ne intreaba clientii ce e mai bun pentru ei: sa faca adwords sau SEO? Pe ce sa isi cheltuie bugetul alocat promovarii? In acest caz de obicei cel mai recomandat este sa le explicam diferentele dintre cele doua, pe intelesul lor .

 

Ce este Google AdWords?

Este platforma de advertising de la Google.

Daca vrei sa iti duci site-ul sau shopul online in topul rezultatelor la cautarile Google poti adopta aceasta varianta de promovare platita platformei Google- pay per click- PPC. Astfel, se aloca un buget in contul de AdWords, se stabilesc cuvintele pe care se realizeaza campania si se liciteaza pentru o pozitie cat mai de top. De fiecare data cand cineva acceseaza site-ul tau in urma reclamei se retrage din cont suma licitata.

Asadar, site-ul tau va fi in top la cautari atata timp cat vor fi bani in contul respectiv. Se poate stabili de la inceput costul campaniei si al click-ului in functie de buget si de durata pe care vrei sa o aiba campania ta.

 

Ce este SEO?

SEO sau search engine optimisation este o combinatie de tehnici de marketing care se utilizeaza pentru a obtine trafic organic pe site-ul tau.

Cu totii ne dorim sa fim pe prima pagina de Google la cautari insa trebuie sa avem o strategie bine definita de la inceput si multa rabdare. Spre deosebire de Google AdWords unde poti sa ai pozitii de top imediat datorita platilor catre platforma Google, in cazul SEO pozitiile se obtin natural, prin vizite organice pe site-ul tau iar acest lucru necesita o perioada de 6 luni- 1 an pentru rezultate comparative cu cele de la reclama PPC.

In acest caz cuvintele cheie trebuie sa fie mai putine decat la Google Ads si mai bine definite in urma unei analize. Avantajele cele mai mari sunt costurile mai reduse si durabilitatea rezultatelor.

 

Cine ar trebui sa foloseasca Google AdWords?

  • Afacerile care furnizeaza produse si servicii cu valoare mare, daca comercializezi produse cu valoare redusa nu se merita sa pui bugete mari necesare AdWords.
  • Afaceri dintr-un mediu foarte competitiv, pentru devansa concurenta.
  • AdWords poate fi foarte folositor afecerilor care sunt la inceput, pana isi construiesc un cerc de clienti si prospecti.

 

Cine ar trebui sa foloseasca SEO?

TOATE AFACERILE, tehnicile de SEO sunt potrivite pentru absolut orice tip de afacere/ site deoarece prin traficul organic se genereaza pozitii cat mai sus la cautari, pozitiile se mentin pe o perioada mai indelungata, costurile sunt reduse si un site care apare in mod organic in Google este perceput  a fi “mai de incredere” pentru vizitatori, decat unul cu Ad in fata J

 

Care e mai bun SEO sau Google AdWords?

Acest raspuns depinde de tipul de afacere si de ceea ce se vrea a fi promovat. Insa mai important este ca se pot combina si folosi impreuna, la inceput AdWords pentru promovare imediata si apoi SEO pentru rezultate pe timp indelungat.

 

Concluzii

In majoritatea cazurilor SEO este de preferat AdWords deoarece iti va oferi rezultate pe termen lung, stabile si organice la costuri mult mai reduse.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *