by catweb
Pentru a putea aplica serviciile SEO unui site trebuie mai intai sa verificam in ce fel indeplineste conditiile necesare pentru aceasta procedura.
Exista 6 elemente cheie pe care trebuie sa le avem in vedere inainte de a ne apuca de procesul anevoios al optimizarii SEO, hai sa vedem impreuna unde anume trebuie lucrat.
1. Google Search Console si Google Analytics
Asigura-te ca sunt instalate tool-urile care te ajuta sa masori rezultatele, nu exista good marketing fara masuratori J
Google Search Console este tool-ul de baza pentru specialistii SEO, acesst instrument oferta date importante privind site-ul din punct de vedere tehnic si modul in care este vazut de Google.
Google Analytics arata datele despre utilizatorii care ajung pe site, de unde, cati, cat au stat, pe ce pagini au navigat mai mult, etc.
2. Viteza de incarcare a site-ului (Page Speed)
Pana acum ceva vreme in urma acest factor avea implicatiile majore in experienta utilizatorului, insa Google a stabilit ca viteza de incarcare va fi un factor de ranking pentru rezultatele afisate pe telefoanele mobile.
Viteza site-ului se poate verifica pe Page Speed Insights, verifica mereu minim 3 pagini iar pentru a testa performantele de pe mobile, se poate utiliza tool-ul Mobile Friendly Test.
3. Pagini indexate
Pentru a fi afisat in prima pagina la cautarile google, trebuie sa mergi conform algoritmului, trebuie sa te asiguri mai intai ca acesta gaseste site-ul si ii poate citi continutul.
Cauzele pentru care un site nu este indexat sunt multiple, insa cea mai frecventa eroare este blocarea site-ului de la indexare fie prin existenta unui meta robots tag in cod, fie prin blocarea accesului crawler-ilor in fisierul robots.txt
De cele mai multe ori aceste setari se pot modifica din adminul site-ului, insa daca iti este strain ce am spus mai sus, vorbeste cu programatorul tau si roaga-l sa-ti seteze site-ul sa fie indexabil.
Primul pas a fost verificarea site-ului daca este indexat sau nu. Problema insa nu se opreste aici pentru ca este foarte important ce pagini ti s-au indexat. Insa aceste verificari sunt de obicei mai avansate si ii lasam pe specialisti sa verifice.
4. Structura site-ului
Structura site-ului e importanta pentru cum il intelege Google si mai ales pentru experienta intuitive si friendly a utilizatorilor.
5. Meta title si meta description
Meta title este titlul care apare in Google pentru fiecare pagina din site. Acesta este foarte important deoarece deoarece comunica algoritmului despre ce este vorba in pagina respectiva.
Meta description este textul scurt ce apare sub url si, are un rol determinant in rata de click (CTR). Cu cat apar acolo informatii mai relevante, specific cu atat rata de conversie in vizitator al site-ului este mai mare si, desigur, cu cat mai multi vizitatori cu atat mai relevant va fi site-ul pentru algoritmul Google care il va afisa mai sus in rezultatele de cautare.
!!! Unicitatea titlurilor si a descrierilor este un must!!!
Concluzii
Daca iti doresti ca site-ul tau sa fie gasit cat mai sus la cautari, tine cont de sfaturile date si alege sa lucrezi cu profesionisti, fa verificarea si vezi exact de unde pornesti si unde mai ai de facut imbunatatiri, impreuna cu dezvoltatorii site-ului tau, desigur.
Daca ai nevoie de un audit SEO complet si iti doresti rezultate vizibile te ajutam cu bucurie!
Recommended Posts
Cum sa atragi mai multi vizitatori pe site-ul tau!
august 7, 2018
Top 5 motive pentru care orice afacere are nevoie de pisici
ianuarie 24, 2018